1. syyskuuta 2012

# Nimikoru

Muistatteko ne korut, joita lapsena sai markkinoilta, toreilta ja huvipuistoista? Ne mustissa kangasnyöreissä keikkuvat kirjaimet. Torimyyjälle kerrottiin nimi. Ne neljä kirjainta M, A, R, I ja noin kuusi vuotiaan silmin tuijotin tarkasti kun kirjaimet sujahtivat nauhaan ja nauha pujotettiin monimutkaiseen kiinnitys systeemiin, jonka sain aina vedettyä auki. Mulla oli sellainen nimikoru, ehkä kaksikin. Käytin sitä nyörin katkeamiseen saakka. Harmi, ettei sitä ole enää tallessa.  



Onneksi tämä nimikoruvimma on palannut. Sinkkuelämäässä Carrie kadottaa nimikaulakorunsa ja löytää sen laukkunsa revenneestä saumasta sen hetkisen "poikaystävänsä" Alexandr Petrovskyn taidenäyttelyssä. Se kohta on jäänyt pysyvästi mun mieleen. Se Carrien onni, kun koru löytyy laukusta on käsinkosketeltavan suloinen. Tarve omalle nimikorulle tuli juurikin Carrien korun kautta ja otinkin yhteyttä nimesi.fi sivustolle ja ehdotin pikkuista yhteistyötä. 



Omaan koruuni halusin oikean nimeni sijasta lempinimeni joka on ollut mulla jo pitkään. Todella pitkään. Joku kuitenkin kysyy, mistä lempinimeni on peräisin kerron sen tässä samalla. Mun yksien suomalaisten lempikirjailijoiden kirjassa Jalostamo oli henkilöhahmo nimeltään Nukke. Sieltä se on peräisin. 

Kaulakoru on hopeaa ja pelkään jo nyt kadottavani, rikkovani tai pilaavani sen. Nimesi.fistä löytyy erilaisia fontteja suositusta Carrie-fontista Coca-cola fonttiin saakka. Omaan koruuni valitsin pelkän kaunokirjoituksen. Ketjuksi voi valita joko ohuen venetsiaketjun ( joka minun korussani on) tai papuketjun. 


Ketjun pituuden voi valita lasten 35cm:stä 50 cm saakka. Halusin oman koruuni lyhyen ketjun ( 45cm) sillä kaikki kaulakoruni ovat pitkäketjuisia enkä omista kuin muutaman luhytketjuisen korun. En kuitenkaan niin lyhyttä kuin tässä. Koru on ihana, sillä voin viimeinkin käyttää sitä hauskasti kauluspaitojen kanssa♥ 

Tulen varmasti pitämään korua kaulassa usein♥ Toivottavasti en koskaan hukkaa/kadota sitä!
Haluankin kiittää kovasti tästä mahdollisuudesta saada nimikoru♥ Lapsuus on palannut - hieman aikuisemmalla tavalla.

Eikä siinä vielä kaikki. 
Nimesi.fi halusi antaa blogiini alennuskoodin, jolla te voitte tilata oman korun 10% alennuksella! Koodi on "Nukke10" ja laittamalla sen sille annettuun paikkaan tilauksen yhteydessä alennus astuu voimaan :) Koodi on voimassa 30.11.2012 saakka eli aikaa on mukavasti♥ 
Ei muutakun omaa korua hankkimaan♥

ps. blogikirppis on yhä avoinna! sinne pääset ---> T Ä S T Ä!

17 kommenttia:

  1. Ihan kiva tuo koru sulla, mutta mua ärsyttää ne joilla on omalla oikealla nimellään tuommonen koru, ja etenkin kun niitä on taas niin monella. Ovat niin vanhanaikaisia ja jotenkin hrrr... D:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ollaan kaikin niin vanhoja et on aikakin olla vanhanaikasia :---D haha!

      Poista
  2. heii vähän kiva !!! ja ooh oot da real blogger ku saat alennuskoodejakin ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. yes I am :---DDDD toi on kiva koru♥

      Poista
  3. Mä en oo koskaan innostunut näistä. En vaan tajua, mitä ideaa on pitää omaa nimeään kaulassa tai ranteessa korun muodossa. No tiedän kyllä yhden ihmisen, jolla on oma nimi tatuoituna, että ei sen puoleen. En ymmärrä, mutta eipä sitä aina kaikkea tarvi ymmärtääkään =D

    Kunha kukin ite tykkää, nii sillä mennää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oma nimi tatuoituna mitä helkkaria XD päivän paras!!!!! Kaulakoru vielä menee ja eihän tuohaan mun oma nimi ole :-D Se että lapsena kannoin mari-nimeä kaulassa on ihan ookoo ( ja oli mulla Mari-pipokin hehehehe) mutta enää en omaa nimeäni kantais :D

      Poista
  4. Tuntuut oudolta kuulla, et sun nimi on Mari. :D Oon jotenki vaan tottunu siihen, että sua sanotaan Nukeks tai että oot se Doll De Vil blogin pitäjä. :D Mari nimenä tuntuu tosi hassulta, varsinkin ku tää on varmaan eka kerta, ku kerrot nimesi julkisesti?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei kyllä ole eka kerta. :D

      Poista
    2. No anteeX he1, ku _MINÄ_ sattumoisin näin ekan kerran. Tartte aina nuss1a sitä pilkkua. Huoh.

      Poista
    3. Ei siitä noin tarvii hermostuu... Sanoinpa vaan että ei ollut eka, eikä edes toka, kerta. :D Et anteeX vaan.

      Poista
    4. olkaapas nyt kunnolla. Ei aina tartte päteä! Kaikki ei seuraa blogiain yhtä aktiivisesti joten jotkut asiat saattaa jäädä enemmän pimentoon kuin muilla. Oon ehkä KERRAN sanonu nimeni täällä joten en yhtään ihemttele että on jäänyt huomaamatta :D

      Nukeksi mua kaikki kutsuu ja se on tosi jees♥

      Poista
  5. lol nukke nipo.

    VastaaPoista
  6. Hihiii, pakotin mun ukkelin tilaamaan mulle tollasen mun lempinimellä <3 Oon jo jonkin aikaa katellu noita ja ihana et sulta sai alennuskupongin :3 Miten muuten blogikirppiksessä kävi? Sainko mitään? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jee hyvä että alekoodille oli käyttöä! Ja jep kuten jo sähkärilläkin sait selville sait pari itemiä blogikirppikseltä :)♥ kiitos huudosta!

      Poista
  7. Hei Nukke, miks sun blogi on näin hiljanen? D:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. tein just 8 päivän työputken pieruverkkarit jalassa - ei ollu hirveesti asiaa :D nyt oon lomailemassa pohjanmaalla ja just kirjotan uutta postausta eli uuteen nousuun ;)♥

      Poista

Nakkaa kommentti! (auts, ei noin kovaa :-D)